22 februari 2013

Horby och himmelriket på en och samma dag

Fredagar är bra dagar, för för mig är det lektionsfria dagar! Ändå har de närmsta veckorna inte inneburit sovmorgon på grund av obligatoriska fältdagar ute på praktikplatsen innan själva praktiken kommer. Till skillnad från andra veckor är det nu sportlov, inga elever går i skolan och jag kan inte sticka ut och "fälta"! Istället hade min familj bokat in badhus, bowling och restaurang och jag blev erbjuden att följa med. Ovanligt tillfälle, så man fick ta tillfället i akt. Ingen sovmorgon idag heller alltså - men en liten muskelinflammation i vänster vad.

Dagens äventyr utfördes i Hörby som för övrigt har en kul kommunsidewebbadress: www.horby.se

På kvällen, efter att ha stött på fröken Wictorsson och fröken Nyberg, drog jag iväg till mitt rum som äntligen fått ett namn! Jag bad om namnförslag till rummet och att detta helst skulle ha en koppling till våningsnamnet Akuten. Sorgligt nog svarade han "Himmelriket" vilket är både fint och fyndigt, framför allt jämfört med det tillfälliga namnet Skrubben... Så om man någon gång är i Lund och har tråkigt är man välkommen till Himmelriket för att dricka te!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar