18 februari 2013

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.

En måndag som denna är aldrig underhållande; ingenting särskilt intressant hände. Jag gick till Musikhögskolan i Malmö, där jag studerar, hade lektion i klassisk musikhistoria med fantastiska, 74-åriga Herr Nordström och i huvudinstrument (som i mitt fall är piano) med min lilafärgade - alltid topp till tå - lektor Madame Ibérer. Eftersom trumlektionen tyvärr var inställd fick jag ett fyratimmarspass på mig att öva diverse instrument mellan dagens två lektioner. Oturligt nog fick jag inte tag på ett evighetsövningsrum, men jag lyckades rätt bra med att växla mellan ett rum i Y-korridoren och ett övningsrum vid skåpen.

Förstår du inte vad jag menar med de olika övningsrummen? Låt mig förklara!
Det finns tre sorters övningsrum, vilka kan delas in i två större kategorier:
Evighetsrum = Man får öva i rummet hur länge man vill.
Entimmesrum vid skåpen = Byte av övare sker varje hel timme. 
Entimmesrum i Y-korridoren = Innan övandet drar igång måste man skriva upp sig på en lapp bredvid dörren samt nämna vilken tid man gick in i rummet. Efter en timme eller mer får någon annan öppna dörren och kasta ut den som övar.

Nu vet du det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar