20 februari 2013

Det är inte bara pensionärer på ålderdomshem som sover middag

Direkt efter skolan (lektionerna Akustik och Inspelning samt Gehör) skyndade jag mig bort till min lilla etta för att packa upp så mycket som möjligt. Väl framme var jag så trött att jag endast orkade sätta ihop sängen och sov sedan middag i en timme för första gången på minst 10 år, och det var FRUKTANSVÄRT skönt. (Rekommenderas!)

En smäll i dörren gjorde att jag vaknade. Mina föräldrar hade tydligen stått och ropat och bankat och försökt få mig att öppna. De hade tydligen både brått och ville ge mig en inflyttningspresent som till min glädje bestod av fyra kassar innehållande mat, läkemedel och städprylar. För att undvika ännu mer stökighet på rummet prioriterades dessa kassar och allt sorterades och placerades där jag ansåg de borde ligga.

Rummet fick vid slutet av dagen förbli stökigt. Här och var ligger ting som jag inte har en aning om var jag ska stoppa dem.
(Misstolka inte...)

Jag måste ge mitt rum ett namn. Det är så fruktansvärt jobbigt att kalla den "rummet". Våningen kallas akuten så namnet borde vara relaterat till det. Skrubben hade funkat, men det är ett rätt så vanligt namn på små rum kan jag tro. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar