14 februari 2013

Återupplivning och pappersarbete

I april, det vill säga för nästan ett år sedan, kom denna blogg till världen. Istället för att livnära den med inlägg lät jag den bli dödfödd till ett senare tillfälle, som nu, denna alla hjärtans dag, när en ny epok i mitt liv drar igång.

Efter många om och men tänkte jag vänta med att söka korridorrum. Varför? Av lathet, och inte på grund av mammas egna skräckhistorier om hur det är att flytta hemifrån. Hur som helst. En dag när jag färdades med buss 8 i Malmö viskade en liten musikhögskolefågel i mitt öra att det fanns lediga "först till kvarns"-rum hos Laurentiistiftelsen, Lund. Tidigare besök och akuta övernattningar hos vänner där gjorde att jag redan visste en del om lokalerna och att själv ansöka ett rum där fanns som ett självklart alternativ, och nu fanns det ork och vilja. Efter att ha skickat ett mejl med intresseanmälan, ringt ett telefonsamtal och gått på ett kort möte så har jag efter mindre än en veckas tid fått ett hyreskontrakt och nycklarna i handen.

Fokus.
Pappersarbete väntar.

Ett hjärta till mig från fröken Lindau.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar