16 februari 2013

Pusslet har börjat!

Mitt rum innan möbelutkastningen.
Mitt rum innan möbelutkastningen.
Bit för bit ska mitt föregående rum förflyttas till Lund men innan dess ska det nya rummet städas! Föräldrarna följde med och hjälpte till så gott de kunde. Först bar vi ut en massa möblemang från mitt nya, redan möblerade, rum och allt hamnade utanför vaktmästarens dörr som en tragisk present till måndag morgon. Det är inte mycket som fick stanna kvar, endast bokhyllan och golvlampan. Sen började städningen! Fönster skulle putsas både inuti och utanpå, alla möbler och skåp dammas samt liksom toaletten, handfatet, golv, tak, väggar och dörrar skuras med först såpa eller diskmedel och sedan med vatten, lampor dammas av och dörrmattan bankas av - ett arbete som tog några timmar. Rummet blev fullkomligt genomstädat och dess mysighetsgrad ökade ännu mer när vi började ta in möbler - och bilder på mitt nya, renstädade rum kommer upp senare när det är någorlunda klart. Förhoppningsvis är det snart!

Två halvdåliga bilder på mina stora garderober och min fina
lilla toalett. Smutsen rann svart ner för det där kaklet...
På kvällen åt hela familjen en mumsgod middag hos morföräldrarna. De gör alltid god mat - så länge det inte är äckligt. (Svamp, fårhjärna, purjolökgratäng eller något annat obehagligt.) En nöjd och mätt Alexander satte sig med alla andra och tittade på Melodifestialen, 3:e delfinalen. Varför gick det dåligt för de bidrag jag hejade på? Nästa gång ska jag låtsas heja på de som är sämst. Undertiden som hopplösheten sänkte sig över situationen och missnöjet över det svenska folket parallellt ökade, insåg jag att Danny Saucedo hade en fruktansvärt snygg jacka på sig i början av programmet. I hopp om att få tag på en sådan jacka skickade jag ett mejl till SVT och undrade om jag...
...skulle kunna få veta hur jag kan få tag på en sådan jacka.
ELLER
...om jag kunde få veta vem som designat den.
ELLER
...låta mig köpa och skicka den jacka som herr Saucedo hade på sig till mig. De får själva välja, men jag kan tänka mig tvätta jackan om de inte orkar göra det. I väntan på svar kan jag bara säga en sista sak: det var en riktig, jävla schlager!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar