21 februari 2013

Ta ton och ta form^3

För första gången jag sov jag i skrubben, vilket jag kallar mitt rum (för tillfället i alla fall), och att få vakna så sent som 06:50 en morgon då jag börjar 08:30 är som taget ur en dröm. Denna dröm tog dock slut väl framme i skolan då jag och min klasskamrat och operasångerskan Madame Rosenqvist väntade på vår första lektion. Tids nog insåg vi att alla lektioner var inställda fram till klockan 13:00 och vi beslutade för oss att gå skilda väger och själva bestämma vad vi själva ville göra och hitta på. Medan Madame Rosenqvist gjorde sitt, vad hon nu gjorde, så gick en halvtimme åt till att öva och resten av tiden spenderade jag på att gå runt i Malmö och Lund, och mina pengar spenderades på fyra, nya tekoppar på Indiska. Imorgon eller inom väldigt kort ska jag dock gå tillbaka och be att få byta en kopp som var litet nött i kanten. Ingen märkvärdigt men, ack, så markant. Utöver besöket på Indiska så svängde jag in om Zara och lämnade in min rock på lagning. En söm i fodret hade börjat gå upp och behövde fixas, och personalen var trevlig och försäkrade mig om att jag kunde hämta jackan nästa fredag då rocken bör har blivit ompysslad av en noggrann skräddare. Så länge kommer min varma skinnjacka väl till pass!

Väl på väg till skolan från Lund till Malmö lade jag märke till att ovanligt många civila människor gick omkring och sjöng. För att följa jantelagen tog jag själv ton och sjöng, och att gå på centralen kändes lite bättre än tidigare gånger. Att sjunga - det är skönt.

Återigen åkte jag tillbaka till mitt rum och fortsatte att packa upp och samtidigt skriver jag ner allt som behöver fixas och köpas in. Ett bord, två stolar och en bäddsoffa står på tur och jag vet exakt hur jag ska ha det. Många idéer av hur rummet ska se ut kommer inte bara ifrån tidigare erfarenheter utan även från min vän fröken Samuelsson (som är omedveten om att hon influerat mig). Vill ni veta mer om henne så är det bara att besöka hennes blogg här. Så länge det är inspiration hämtat från henne så kan nog inget gå fel eller bli fult. Bland annat så har allt porslin packats upp och alla te-, kaffe- och fikaprylar fick ett helt, eget skåp lika stort som en garderob. Fikagarderoben är absolut min favorit som jag gärna pysslar med och i, då och då, hela tiden.

Mitt rum tar form. 
Mitt liv tar form. 
Jag har ingen stor bakform.

3 kommentarer:

  1. Nämen Kalle, vad glad jag blir <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du blir glad! Vill du komma och dricka te hos mig inom kort? :D

      Radera
    2. Det är klart jag vill det! Vad sägs om imorgon efter klockan fem?

      Radera