15 februari 2013

Budget - check!

Så här mycket pengar - varje månad - kommer jag
kunna göra vad jag vill med! Frågan är bara vad? 
Undertiden pappa packat in några möbler från mitt rum in i bilen, har jag tillbringat hela dagen hos morföräldrarna, betalt min första hyra och depositionen (+1 hyra) samt knåpat ihop en budget för mars månad. Budgetar är ju praktiskt att ha - trots allt. Till en början såg framställningen hopplös ut, men till slut kändes det organiserat och överskådligt. Problemet med budgetar är att vissa saker betalas varje månad medan vissa saker måste sparas ihop till. Om man nu tycker sådant här är svårt, så ska man vara glad att ha en mormor som jobbat på Euro Finans. Jag fick all hjälp jag behövde och uträkningarna och allt gick bra fram tills vi insåg att mina utgifter skulle bli större än mina inkomster. Konceptet gjordes om en aning och voilá: jag får 74 kr över till annat var månad! *horray!*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar